fredag 18 september 2009

Bok köp

Idag har det blivit många promenader. En lite längre med Eva och lite fika. Sedan promenad till affären och handlade lite väl mycket. Jag hade skrivit en lista på vad vi behövde få hem. Tänkte inte på att det var mycket tungt och dessutom behövde Ella blöjor. Tur att man har en stålkorg under vagnen. Där la jag en påse med det tyngsta, ägg och ett paket blöjor, dessutom hade jag två kassar i nävarna också.

Nu har jag precis beställt hem lite böcker som jag velat ha ett tag. En bok som Mia Skäringer har gjort. (till mig)



.....och 4 böcker till Ella.








De två första böckerna har Stina Wirsén gjort. Jag bara älskar de böckerna, pedagogiska och med en känsla som barnen får beskrivet för sig på ett jättebra sätt. Hon har gjort måååånga böcker så om det är någon som inte vet vad Ella vill ha i födelsedags present och julklapp så får ni/du gärna köpa några böcker ifrån denna författaren.

Nu ska Ella och jag ut för att se om transportören och gubbarna gör lite nytta ;) Kanske, kanske, kanske finns det en möjlighet att vi har tegel på taket i helgen.....

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vilka skojsiga barnböcker..Har aldrig sett "Ella-böckerna" tidigare men de såg härliga ut..Tack för tipset =)

Kram