måndag 28 september 2009

Ärtsoppa och pannkakor...

Från vänster: Jag och Ella, Veronica och Milton, Marie och Robin, Emma och Stella.

Idag var det dags att ha föräldrarträff hemma hos oss. Lika trevligt som vanligt. Efter fikat var nästan alla barnen övertrötta men de ville inte alls sova.

Från vänster: Sofia och Gustav, Matilda och Hjalmar, Åsa K och Maja. Åsa och Hugo är inte med på kort men var med de också.

När alla mammor och barn åkte hem. Satte vi oss i bilen för att uträtta lite ärenden. Ella somnade så fort jag satte henne i bilbarnstolen. Sedan fick hon ligga i vagnen och sova medans jag sprang runt. Handlade bland annat ett par jättefina höststövlar till mig hos min vän Martina. Sedan blev det veckohandling på Willys.

Idag blev det ärtsoppa och pannkakor till middag. Som vanligt accepterar inte Ella om vi äter någonting som inte hon får smaka, så hon fick också det till middag.

När hon var proppmätt fick hon pilla lite med pannkakorna och det var väldigt intressant.

Ikväll ska Gubben och jag bara mysa och njuta av att det förbaskade taket är färdigt. Tänkte se på Hollywoodfruar och Roast på Bearns också ;)

Inga kommentarer: