fredag 25 september 2009

Jag som trodde det skulle bli en lugn fredag

På morgonen åkte Ella och jag ner till försäkringskassan för att reda ut hur många dagar jag har kvar. Blev inget klokare på det så nästa vecka när vi fått hem ett papper ska vi dit och fylla i det sista pappret tills jag börjar jobba igen.

Så här ser jag ut idag med nyfärgat hår.

När vi kom hem kom svägerskan och Hugo. Jag skulle hjälpa Åsa att färga håret och slinga det. Med två barn som var övertrötta och som peppade varandra till att se vem som kunde låta mest, var det inte det lättaste. Mellan färgningarna tog vi en fika och barnen fick mys och lite mat. Resultatet blev riktigt bra trots stress med barnen.

Måste tipsa om min nya hårprodukt som jag köpte hos frisören igår. Den är suverän både för kort och långt hår, det kan jag och svägerskan intyga (och frisörskan med). Man slipper dessutom en massa kladd från tex vax, det är ett puder som man lägger lite av i hårbotten. Det bästa jag har testat någonsin och dessutom håller sig håret som det ska HELA dagen.

L'anza- powder up texturizer

Efter det åkte vi och handlade. Hugo slog igen sina ögon direkt men Ella älskar att vara med och handla så hon gav inte efter för John Blund då heller.
När vi kom hem somnade Ella äntligen. Jag kunde i lugn och ro plocka upp det som fanns i matkassarna och baka pitabröd.

Inga kommentarer: