söndag 20 september 2009

Har man världens bästa grannar?

Har glömt berätta att natten mellan fredagen och lördagen fick Ella sin femte tand. Den sjätte är också på väg. Nu har hon tre uppe och två nere :)

Vi har haft sådan tur med vädret nu i helgen. Det har varit kallt på morgonen men sen har det varit sommarväder. Bilden är ifrån igår morgon då det fortfarande var lite kallt ute.

Martin (grannen) och min gubbe på taket

Idag har det verkligen arbetats på med taket. Jag ringde in förstärkning så gubbens bror och tjej kom och hjälpte till. Sedan kom grannarna över och hjälpte till också. Snacka om att det gick oerhört snabbt att få upp teglet! Teglet är uppe och nu kan gubben gå i lugn och ro och sätta ut tegelpannorna där de ska vara. Bara det blir färdigt innan snön kommer.

Pappa, Helena (grannen) och Åsa (svägerskan) gör marktjänst med mig. Björn också men han är och lassar tegel när bilden togs. Vi är så oerhört taksamma för alla hjälp vi har fått. Tusen tack!

Här sitter våra små söta småttingar, Ella, Hugo och Albin. Helena tog hand om barnen och sedan sprang hon och hämtade goda kakor till oss alla. Vi har helt klart underbara grannar! Hoppas det blir ett lika trevligt par/familj som flyttar in huset nedanför oss på gatan....Någon som vill köpa hus privat?

Ella åt äppeldirekt från trädet. Till en början var det lite surt men sedan gick det av bara farten.

Ikväll ska Ella och jag till Cilla på "Det lilla extra". De har en massa inredning till bra priser. Får se om jag råkar köpa något....

Förresten nu är det inte långt till min födelsedag, den 4:e oktober blir jag 25år.

1 kommentar:

Maria sa...

Hittade hit men vet inte riktigt hur : ) Supertrevlig blogg, tittar säkert in fler gånger!

/Maria