måndag 26 oktober 2009

Idag vill jag...

ingenting annat än att få ta det lite lugnt resten av kvällen.

Vi började dagen på Bvc för Ellas 10 månaders kontroll. Nu väger hon 9362 gram och är 73 cm lång. Vår fina tjej!

Sedan träffade vi Camilla och Marie och var ute och gick en liten sväng. Efter det åt vi och alla barnen lunch på Chili thai. Jag hade lite svårt för att njuta för jag visste vad jag behövde göra efter det. Då var vi tvungna att gå och "bråka" med försäkringskassan. De hade gjort fel och betalat ut 2000kr för lite. Förhoppningsvis skulle det lösa sig till nästa vecka. Så tråkigt när vi har massor med utgifter denna månaden. Båda bilnycklarna har blivit dåliga, en backlampa till bilen är trasig, gubben fyller år, studiebesök i två dagar som innebär utemat och bensinkostnader, sjukhusbesök i Linköping på onsdag som också innebär utemat,bensinkostnader och sjukhuskostnad, tror att det är allt för tillfället i allafall :/ BLÄ!

Sedan var Ella och jag och storhandlade. Nu har jag gjort moussaka som snart är färdigt i ugnen.....

Imorgon måste vi upp tidigt för då ska Ella och jag köra min mamma, pappa och lillebror till Nässjö där deras resa mot Thailand börjar. På kvällen blir det Innerumparty hos Anette.
Onsdag ska jag till Linköping och besöka plastikkirurgen för att diskutera framtida operation av mitt fula ärr.
På torsdag bär det av till Kalmar för att göra studiebesök i två dagar på den ledande Reggio Emilia förskolan Trollet.
När jag kommer hem på fredagen ska jag bara mysa med min familj och fira min gubbe som fyller år.

Det blir en spännande vecka men jag längtar ändå redan till fredagen då det blir lite lugnt igen.

Inga kommentarer: