onsdag 14 oktober 2009

Sluta stressa?

Det finns så mycket jag vill göra, så mycket som är jag men som inte hinns med. Tycker det är så himla tråkigt!

Jag VILL städa! Jag mår bra av ordning!
Jag vill baka, butterkaka och bröd.
Jag vill pyssla med Ellas album, sätta in nya kort och göra det fint.
Jag vill träna för att få mer energi.
Jag vill mysa med Ella medans mannen fixar eljobb som behövs göras så inte Ella kommer åt en massa sladdar.
Jag vill sätta upp grinden till övervåningen så att inte Ella kommer på att hon kan ta sig upp dit. Dessutom sätta barnlås på lådor i köket.
Jag vill tvätta alla högar med tvätt som ligger i tvättstugan.
Jag vill att bilen blir ordentligt städad och tvättad.
Jag vill ha lite egentid, någonstans där det är tyst och lugnt.
Jag vill ha en myskväll med min man där vi två kan äta middag tillsammans utan en gnällig Ella.

Nu ska jag blunda och mysa en stund med min sovande dotter på bröstet.

Inga kommentarer: