fredag 2 oktober 2009

Min man är en hjälte!

I natt vaknade jag av att jag tyckte höra Tussan jaga någonting inomhus. Det blev tyst igen och jag somnade om. När Ella hade ammat skulle jag gå upp och gå på toa. Då ser jag någonting svart som flyger mot mitt huvud!!!!!! Jag höll på att kissa på mig! Tussan hade tagit med sig en fladdermus genom kattluckan. Sedan hade hon väl tröttnat på den som allt annat hon släpar in, så den flög omkring inne i vårt hus.

Bilen är lånad från Google för jag vågade mig inte ut ur rummet och ta ett kort.

Gubben är en hjälte!! Han gick upp och klädde på sig "skyddsutrustning" och tog sitt vapen (min golvmopp). Efter några svordomar till katten som snällt satt och tittade på vad det var för kul husse höll på med, och en söndrig mopp så var fladdermusen död. Fy farao säger jag bara, jag ryser!

Nu ska vi ställa in kattluckan så hon bara kan gå ut på natten men inte komma in längre än till källaren med sina levande offer.

2 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Fy fan så VIDRIGT!!!!!!

Katarina sa...

Hua! Läskigt!
Men jag skrattade lite åt "min golvmopp"... Har maken en egen?!?!?!

Ha de gott!
/Kattis