söndag 11 oktober 2009

Mumssss!


Det godaste jag ätit på LÄNGE är absolut det som jag gjorde till middag idag.
Hittade ett gammalt Ica recept som jag sparat men det var ingen sås till och inga morötter utan wokgrönsaker till. Så jag gjorde som jag själv ville ha det.

Hemmagjorda klyftpotatisar med morötter och kycklingbiffar med basilika och en limesås till det.

KYCKLINGBIFFAR för 4pers:
4 kycklingfiléer
1 ägg
1dl matlagningsgrädde
1 kruka basilika
1 tsk salt
1 krm mald vitpeppar

Mixa kycklingfiléerna med allt åvan i en matberedare, till en jämn färs. Forma till biffar och stek.

LIMESÅS:
saft och skal från 1 lime
5 dl gräddfil
örtsalt, oregano
1 röd, hackad chili
1 stor vitlöksklyfta

Sedan gjorde jag potatis i klyftor och morötter i stavar och la på en plåt med lite olja över. MUMS!!

1 kommentar:

Sandy Dandy sa...

Ser gott ut!! Ja, får ses nästa gång, namnfesten :-) denna helgen hade jag inte tid till NÅT annat än kalas, kom sent på fredagen, sen lördagen kalas med mormor o morfar, sen, idag morgon till pappa, sen iväg när Engla skulle sova, för syrran åkte härifrån till norge.