måndag 5 oktober 2009

Recept

PANNKAKSRULLE

120 g margarin
2 dl vetemjöl
3 dl mjölk
½ tsk salt
3 ägg

Smält smöret, tillsätt mjöl, salt och späd med mjölk. Vispa slätt och tillsätt ett ägg i sänder. Bred ut på en långpanna med smörat eller oljat bakplåtspapper. Grädda i 200 grader i ca 15 minuter. Stjälp upp på ett annat bakplåtspapper och låt svalna lite innan du lägger på fyllningen.

Fyllning:
1 hg skinka (hackas)
1 liten burk creme fraiche
1 ½ dl tomater (hackas)
1 dl riven ost
purjolök

Mängden fyllning är enligt receptets mått, jag gör alltid efter eget tycke och smak. Dessutom har jag en kar som älskar fyllning så det brukar bli lite extra sådant.

Söker ni på pannkaksrulle på google kan man hitta recept på andra fyllningar också. Ibland gör jag en fyllning med crabfish, räkor, tabasco, creme fraiche, dill, purjolök, ärtor, och ketchup som också är riktigt god.

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Tack för dina fina ord om min tatuering =) O ja, jag tycker oxå att det är lixom "mer känsla" i den än fotavrtyck..men som jag oxå skrev, kanske tatuerar jag in dem oxå någon gång i framtiden :)

Kram

Ps! Ny tävling hos mig. Ds