torsdag 1 oktober 2009

Mamma!

Jag tror Ella är i en fas just nu som heter "Inte utan min mamma". Förmiddagen gick bra för då fick Ella ta ett bad och vi lekte lite tillsammans. Medans hon lekte lite själv smög jag iväg och slängde in en av dagens tvättar. När jag kommer upp från tvättstugan så är det väldigt tyst i hennes rum. Första tanken var att nu har hon fått tag i något att bita i som hon inte får ha, eller så sover hon.


Jag lyfte över henne till hennes säng istället och då var hon helt plötsligt hur pigg som helst igen. Jag lät henne ligga där och prata med sin lilla gosekatt och efter 1 minut sov hon igen.

Medans Ella sov tog jag fram vintertäckena till mig och gubben och bäddade rent i våra sängar. Vi kommer sova riktigt gott kan jag lova. Sedan passade jag på att fixa mer med tvätten och lite annat smått och gott.

När Ella vaknat och ätit åkte vi till Maxi för att handla till lördagen kalas. Hon brukar alltid tycka det är så himla kul att vara med men idag var det inte kul det heller. Så det blev turbo handling och henne på höften.

Nu ska jag åka iväg till Marie och gå på Me and I party. Ska bli skönt att få åka själv ikväll!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Åh men lilla sötnosen som bara somnade sådär hihi=)

Hoppas kvällen är bra, MeandI har ju så mycket fint!

Angelica sa...

hahahaha Gud vilken sötnos! Barn kan ju sova hur som helst känns det som. Minns min syster som somnade på tröskeln mellan altantrappen och vardagsrummet när hon var liten... =)