söndag 28 juni 2009

Colin är född

Brände mig i tordags när Åsa och jag promenerade så jag har inte kunnat vara ute så länge idag. Rensade lite ogräs en stund så jag fick njuta lite av vädret. Sedan blev det en dubbelsats med långpannebröd. Gjorde om det lite och det blev riktigt gott.


För en liten stund sedan fick vi ett mess från våra kompisar Cilla och Stefan. Nu har deras lille son Colin kommit till världen, 3975g och 50cm lång. Stort GRATTIS!!!!

Ska bli så spännande att få se den lille och kul att Ella har fått en till killkompis att leka med. Sådan underbar lycka, det får mig att tänka på när vår prinsessa föddes. Gud vad stolta vi var! Längtar nääääästan till nästa barn, dock är jag väldigt glad om jag slipper förlossningen. :)

4 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Åh hälsa grattis!!! :-) ser du inte fram emot nästa förlossning ;) ?! Gjorde jag! SÅ häftigt!

FruLundin sa...

Att plågas i flera timmar är ingenting jag njuter av! Däremot ser jag framemot att bli mamma igen.

fröken Sätterlund ✯ sa...

Det är lätt att bränna sig i det här vädret :( Jag måste bli bättre på att ta hand om huden!

Vad gott brödet såg ut! Är det enkelt att göra?
Kram Therese

FruLundin sa...

Till Fru Sätterlund: Nu har jag lärt mig att smörja in mig, i allafall tills nästa sommar :)

Brödet är super enkelt att göra! Jag utgår ifrån långpannebröd receptet (det finns under fliken recept på bloggen)
Denna gången hade jag i lite olivolja, dinkelmjöl, rågflingor, penslade med ägg och la på solrosfrön. Denna gångennaggade jag dem inte så de blev lite högre. Jättelätt recept att göra lite efter behag på :)
Lycka till!