lördag 6 juni 2009

Mitt hjärta krossades nästan av oro.

Vid tre vaknade Ella och gallskrek. Jag försökte med allt men ingenting fungerade. Hon skrek så att hon kiknade. Efter en halvtimme visste jag inte vart jag skulle ta vägen och jag började gråta jag med. Jag får så oerhört ont i hjärtat när hon är så ledsen (har bara hänt en gång tidigare då hon blev överhungrig efter ett babysim). Då vill jag inget annat än at hon kan börja prata och säga vart hon har ont.

Jag ringde Erik som åkte hem. Då hade hon skrikigt i nästan en timme. När han kom in genom dörren somnade Ella på mitt bröst av utmattning, fortfarande snyfftande i sömnen. Vi fick efter mycket om och men tag på akuten i Jönköping som sa att det var bara att ringa och komma upp om hon blev sådan igen.

Ella fick ligga och sova med sin mage mot min och när hon vaknade igen verkade allt vara bra. Sedan brakade det till lite i blöjan. Hon var hård i magen! Fast att det kommit lite bajs varje dag. Jag ammar alla mål utom ett då hon får gröt. På BVC säger de att barn inte blir hård ai magen om de ammar men det har Ella blivit.

Vid sex bara det av till min syster och fira hennes födelsedag. Ella var sitt vanliga strålande jag igen. Jag hade med mig min butterkaka som hade fått nygjord glasyr på sig. Grattis moster Alexandra!

Dagar som denna gör att man vet vad moderskänslor betyder. Jag ska göra allt för att min lilla Ella ska få det så bra som möjligt i livet. Det är härligt att ha en man som lägger armen om en när moderskänslorna bara sväller över av oro. Ni är mitt allt!

Nu är det verkligen sängen för vår del. Ska bli intressant att se när Ella vill ha mat i natt, för ikväll blev den ingen gröt när hon haft så ont i magen...

3 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Åh stackars Ella, måste haft jätteont :( blanda i katrinplommonpure i gröten!!!! Gör alltid jag när Engla är lite hård. Kommer det ut bajset!!

TUMADRE sa...

Aj, man käner sig så hjälplös när barnet skriker oavbrutet! :-( Alice var lite av ett kolik-barn, så jag fick vara med om det väldigt många gånger...

Therese Wahlström sa...

Usch så otäckt! Man blir så orolig för de små.
Ge gärna några skedar katrinplommonpuré efter gröten, eller blanda i det om ni så vill. Det hjälper jättebra, även päron hjälper om de är hårda i magen. Då gör det inte så ont på snuttan när hon ska bajsa. Blir ju rätt stor omställning för magen från enbart flytande föda till gröt, så om ett tag när den har vant sig då kan ni nog sluta med men katrinplommon/päron om ni så vill.
H får några skedar katrinplommon varje dag mest i förebyggande syfte och han är inte hård i magen alls.