onsdag 3 juni 2009

Rakad katt

Idag blev det en snabb sväng till Öppnis. Mötte min snälla arbetskamrat Marie där, hon hade handlat lite till Ella på Gekås som jag fick då. Tack så mycket! Snabbt som ögat körde jag hem och hämtade Tussan för det var dags för rakning. Hon har haft en tuss på ena benet som har varit omöjlig att få bort. Veterinären skulle ta en summa på ca 600-700kr för de söver ner henne då. Det tyckte jag var oerhört onödigt! I den ny öppnade djuraffären (som öppnade i fredags) har de smådjur trimning, djurpensionat, affär m.m. Där tog de 150kr för att raka Tussan, lite skillnad mot veterinären. Jag höll i henne medans tjejen rakade lite försiktigt. Det gick superbra! Tussan var hur duktig som helst! Nu är hon rakad på sidorna, magen och på bröstet, en riktigt söt liten punkarkatt blev det ; )

(Ella har en supersöt body från Småfolk på sig idag)

Efter trimmningen så kom Anette, Ida och deras barn Emil och Julia på lite fika. Ella ville inte alls leka. Detta var hennes tillstånd då och även nu.
Mammorna från föräldrargruppen önskade receptet på mina Kärleksmums som jag bjöd på idag så här kommer det också:

KÄRLEKSMUMS
4 ägg
3 tsk vaniljsocker
4 dl socker
½ dl kakao
200 g smält smör (avsvalnat)
2 dl mjölk
4½ dl vetemjöl
3 tsk bakpulver

Glasyren (Jag gör dubbelsats -då blir det extra smaskigt):
150 g smält smör
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
4 dl florsocker
kokos till garnering

Gör så här:
Smält smöret. Vispa ihop ägg, socker och vaniljsocker luftigt. Tillsätt de övriga ingredienserna och vispa med elvisp. Häll i en djup plåt med bakplåtspapper. 225 grader i ca 12-15min.

Glasyren:
Blanda smöret och kakaon till en slät smet och tillsätt resten. Bred ut över kakan med slickepott.


Ikväll blir det Tjejlunken om vädret tillåter....

Inga kommentarer: